A nagy repjegyvadász trükk lépésről lépésre

A lelkünk mélyén egy kicsit (vagy nagyon) mindannyian a messzi, egzotikus szigetekre vágyódunk. Bizonyára egyikünk sem bánná, ha a világ egy távoli pontjára szóló repülőjeggyel lepné meg őt az élet. Az olcsó repülőjegyek meglelése azonban korántsem egyszerű feladat. Most bemutatunk egy trükköt, mely segíthet, hogy álmaid helyére a vártnál jóval olcsóbban juss el.

Csak akkor működik, ha…

Ez a repjegyvadász trükk csak azoknak hasznos, akik hajlandóak beáldozni az utazási kényelmüket a végcél érdekében. Tehát azoknak, akik rugalmasak az átszállásokat illetően, rugalmasak az idő szempontjából, és nem riadnak meg a hosszabb, fárasztóbb utazásoktól. Fiatalként egyébként semmiből sem áll lemondani az utazás közbeni kényelemről, ha utána végül azon a távoli paradicsomi helyen köthetünk ki, ahová már réges-régen vágytunk.

Figyelem!

A repülőjegy árak állandóan ingadoznak, így a most következő példa csupán a trükk szemléltetésére szolgál. Az alábbi ajánlat 2018. 10. 28-án volt érvényben, így semmiképp se számítsatok ugyanezekre az árakra. A példa szimplán segíteni szeretne abban, hogy ti is bármikor bátran alkalmazhassátok a repjegyvadász trükköt.

A repjegyvadász trükk

A trükk lényege, hogy a távoli, végső célpontunkat több kis út keretein belül érjük el. Legalábbis megpróbálunk mindent megtenni annak érdekében, hogy a legolcsóbb útvonalat találjuk meg, nem törődünk sem a kényelemmel, sem az idővel, sem az átszállások helyével.  A trükkhöz a Skyscanner oldalát használjuk, hiszen itt nem muszáj megadnunk célállomást, ez a rugalmas funkció pedig ügyesen kiaknázható. Nézzük hát meg lépésről lépésre, hogyan csökkenthetőek az egzotikus úti célok repülőjegy árai!

Lépésről lépésre

Ráböktünk a Google Maps-re és a Zöld-foki Köztársaságban találtuk magunkat, így a bemutatott példában Budapestről próbálunk majd eljutni a Zöld-foki Köztársaság Boa Vista nevű szigetére. Időpontnak kitűztük 2019 februárját, mert addigra már egészen biztosan elegünk lesz a télből.

Első lépés

Első lépésként egyszerűen megnézzük, mennyiért talál nekünk a Skyscanner repülőjegyet Budapestről a Zöld-foki Köztársaságba.  Jól látszik, hogy 128 603 forintért kínál nekünk retúr repülőjegyet a Boa Vista nevű szigetre.

Második lépés

Persze mi most nem szeretnénk beérni ezzel az árral, úgyhogy második lépésként megnézzük, Boa Vistáról hova olcsó az eljutás. Kiinduló helynek beütjük Boa Vistát, a célállomás helyét üresen hagyjuk, időpontnak pedig ismét 2019 februárját adjuk meg. Látjuk, hogy Boa Vista és Belgium között 75 692 forintért csíphető meg retúr repülőjegy. Gyakorlott repjegyvadászként pedig máris szöget üt a fejünkben, hogy Brüsszelbe bizony nagyon olcsón lehet eljutni Budapestről, úgyhogy gondolkodás nélkül brüsszeli átszállással tervezzük tovább az utunkat.

Harmadik lépés

Sejtve, hogy a repülőjegy Brüsszel – Boa Vista – Brüsszel útvonalra ugyanúgy olcsó lesz, mint a Boa Vista – Brüsszel – Boa Vista útvonalra, következő lépésként rákeresünk, mikor olcsó a Brüsszel – Boa Vista – Brüsszel útvonal februárban.

Amint megadtuk kiinduló helynek Brüsszelt, célállomásnak Boa Vistát, időpontnak pedig 2019 februárját, kellemes meglepetés ér bennünket. Látjuk, hogy február 7. és 14. között csupán 50 082 forint a retúr repülőjegy ára, ez olcsóbb a Boa Vista – Brüsszel – Boa Vista 75 692 forintos árnál.

Negyedik lépés

Rákattintunk a „Járatok mutatása” gombra, hogy konkrét információkat gyűjtsünk az ajánlatról. Megtudjuk a légitársaság nevét, illetve a felszállások/leszállások időpontját. Előbbi azért fontos, hogy közvetlenül a légitársaság oldalán vegyük majd meg a repülőjegyet, így megspórolva a Skyscanner által felszámolt díjakat, utóbbi pedig azért, hogy elkezdhessük nézni a Budapest – Brüsszel – Budapest útvonalra szóló fapados jegyeket.

Amint rákattintunk a „Járatok mutatása” gombra, ismét meglepetés ér bennünket. A repülőjegy nem is 50 082 forintba, hanem 47 263 forintba kerül. Most szerencsénk van, sajnos olykor előfordul, hogy magasabb ár fogad minket erre a felületre kattintva.

Látjuk, hogy a gép Brüsszelből február 7-én 8:30-kor indul Boa Vistára, és 14-én 23:25-re ér vissza Brüsszelbe. Az időpontok sajnos nem szerencsések, szinte biztos, hogy Brüsszelben kell éjszakáznunk, de huszonévesen ebbe igazán nem halunk bele, nemde?

Ötödik lépés

Következő lépésként elkezdhetjük a Brüsszel- Boa Vista – Brüsszel útvonalhoz igazítani a Budapest – Brüsszel – Budapest fapados útvonalunkat.

Mivel Budapestről fapadosok Brüsszel másik repterére mennek, és nem arra, ahonnan a mi gépünk indul majd a Zöld-foki Köztársaságba, először megnézzük, mennyiért ajánl repülőjegyet a Skyscanner Budapestről a nekünk való brüsszeli repülőtérre. Az ár oda-vissza 23 900 forintra jön ki, időben pedig odafelé egy délutánt és egy éjszakát kell a brüsszeli reptéren töltenünk, visszafelé pedig egy éjszakát. Valóban kényelmetlen a várakozási idő, de így biztosan nem késsük le a csatlakozást, és ha szeretnénk, egy egész délutánunk és éjszakánk lehet arra, hogy Brüsszelt is felfedezzük.

Ha megelégszünk ezzel az ajánlattal (és mi most így teszünk, nem kezdjük el Brüsszel másik repülőterére vadászni a fapados jegyeket), akkor 23 900 forintért tesszük meg a Budapest – Brüsszel – Budapest útvonalat, és 47 263 forintért a Brüsszel – Boa Vista – Brüsszel útvonalat, azaz összesen 71 163 forintért utazhatunk a mesés Zöld-foki szigetre, Boa Vistára, egy egyhetes nyaralásra. Sőt. ha kedvünk úgy tartja, Brüsszelben is lesz időnk várost nézni.

Emlékeztek még, mennyibe került a repülőjegy, amikor közvetlenül Budapest és Boa Vista közöttre kerestük azt? Bizony, 128 603 forintba. A repjegyvadász trükk tehát ezúttal 57 440 forintot spórolt nekünk, cserébe csak a kényelmünket és némi időnket áldoztuk be.

Mikre kell figyelni a vadászat során?

Ennek a típusú repjegyvadászatnak megvannak a maga veszélyei:

• Oda kell figyelni a poggyászok feladásánál, emlékezni kell rá, ha egyes átszállásra szánt repülőtereken ki kell venni azokat.
  • Fontos figyelni a repülőtereket is, a nagyvárosoknak több repülőterük is van, így elengedhetetlen, hogy leellenőrizzük, mikor melyiken kell tartózkodnunk, mikor melyikről indul a járatunk.
  • Fontos az is, hogy elegendő időnk legyen a járatok között; számolni kell az esetleges csúszásokkal és lélekben fel kell készülni arra is, hogy egy esetleges késés vagy járattörlés esetén fuccsba megy a tervünk.
  • Előfordulhat, hogy számolni kell pár extra költséggel, mint például a poggyászok feladásának a díja, a reptereken eltöltött idő alatti fogyasztás díja, a repterek közötti transzferek díja, stb.
  • Ez ugyan nem veszély, de jó tanács: a végső vásárlásokat mindig az adott légitársaság oldalán végezzük el, így a közvetítő oldalak extra díjain is spórolhatunk pár ezer forintot.

Ne ijedj meg, ha elsőre túl bonyolult neked a repjegyvadászat! Nem véletlenül űzik emberek külön szakmaként az utazásszervezést. Idő kell, míg beletanulsz! Sok sikert és izgalmas világjárást!