Nyári bakancslista a Balatonnál, avagy: még előttünk az augusztus!

A Balaton hobbi, a Balaton szerelem, a Balaton életérzés. Környékén nyaralhatunk, strandolhatunk, kikapcsolódhatunk, fröccsözhetünk a haverokkal, szerelembe eshetünk, bulizhatunk, elmerenghetünk, inspirálódhatunk, lángost ehetünk, csobbanhatunk, barnulhatunk, biciklizhetünk, … A Balaton az a hely, ahol jóformán mindenre van lehetőség, és jó magyar lévén természetesen ki is aknázzuk azokat.

Nem telhet el úgy a nyár, hogy legalább a lábunk hegyét ne mártottuk volna bele a Balatonba. Ne búsuljanak azok, akik idén eddig még nem jutottak el a tóhoz, a magyar tenger környékén szerencsére még augusztusban is rengeteg program közül válogathatunk. Budapesti nyári programajánlós bakancslistánk után most a mindig hűsítő Balatonra és környékére fókuszálunk.

1. Vízibiciklit bérelhetünk és a tó kellős közepén ringatózva pihenhetjük ki az élet fáradalmait.

2. Finom hekket ehetünk sok-sok hűsítő kovászos uborkával.

3. A sajtos-tejfölös lángos után kakaós palacsintával koronázhatjuk meg a fenséges balatoni ebédünket.

4. Bastille, Jason Derulo, Steve Aoki és/vagy Anne Marie őrületes bulijain tombolhatunk augusztus 20-24. között a Strand Fesztiválon.

5. A Plázs Siófok minden hétvégén mini fesztiválhelyszínné alakul át, augusztusban is válogathatunk a jobbnál jobb bulik közül.

6. Az underground elektronikus zene szerelmesei augusztus 21-24. között tombolhatnak Közép-Európa első számú szabadtéri underground elektronikus zenei fesztiválján, a B my Lake-en.

7. Keszthelyen augusztus 5-ig a Festetics-kastély parkjában Máté Bence lélegzetelállító természetfotóit tekinthetjük meg.

8. Balatongyörökön augusztus 3-15. között megtekinthetjük Váli Dezső festőművész kiállítását.

9. Badacsonyban sorra látogathatjuk a legjobb borospincéket.

10. Biciklitúrát szervezhetünk a Balaton körül.

11. Ha netalántán az időjárás miatt nem látnánk jól a tavat, megcsodálhatjuk Veszeli Lajos festőművész Balatonról készült képeit az Egry József Emlékmúzeumban.

12. Beülhetünk az egyik Balaton parti kertmoziba, hogy filmben és csillagokban egyszerre gyönyörködjünk.

13. Augusztus 17-én részt vehetünk az esti Holdfénytúrán Badacsonyban, hogy a Kisfaludy-kilátóból csodáljuk meg a magyar tengert.

14. Hattyúkat etethetünk.

15. Sikoltozva menekülhetünk a vízisiklók elől.

16. Csopakon a Márga Bisztró teraszáról csodálhatjuk a lenyűgöző panorámát.

17. Részt vehetünk az Almádi Borfesztiválon, ahol a BalatonBort is megkóstolhatjuk végre.

18. Augusztus 24-én a Strand Fesztiválon a Chain Bridge Pop-ot is meghallgathatjuk élőben. Erikkel, a frontemberrel a tavaszi turnéjuk után interjút is készítettünk, imádtuk! Itt elolvashatjátok, ha még nem tettétek.

19. Ha szeptemberre tolódik a balatoni nyaralásunk, vitorlásversenyeket is megnézhetünk. A Laser Európa Kupa szeptember 6-8. között kerül megrendezésre.

20. Augusztus 1-3. között részt vehetünk a  Paloznaki Jazzpikniken a Balaton-felvidéken, ahol 33 hazai és nemzetközi előadó koncertezik majd.

21. A Balatonfüredi Borheteken egész augusztusban találunk programokat – no meg persze bort, minden mennyiségben.

22. Csúszdázhatunk az Annagora Aquaparkban, Balatonfüreden.

23. Mászhatunk a Zamárdi Kalandparkban.

24. Bobozhatunk Balatonfűzfőn a BalatoniBob Szabadidőparkban.

25. A kutyások augusztus 17-én ellátogathatnak a Fonyódi Kutyafesztiválra, ahol a kutyás programok mellett egy nagyszabású jótékonysági programban is részt vehetnek.

26. Augusztus 23-ig utcai művészek és zenészek teremtenek fergeteges hangulatot egy nyáresti sétához a keszthelyi belvárosban, így mindenképpen megéri ellátogatnunk a Street Festiválra.

27. A színház szerelmesei ellátogathatnak a tihanyi Belső-tó fölött magasodó szabadtéri színpadhoz, ahol augusztus 24-ig csütörtökön, pénteken és szombaton szabadtéri színházi előadásokból válogathatnak.

28. Augusztus 20-án több településen is lesz tűzijáték, az államalapítást a Balaton partján is megünnepelhetjük.

29. Alsóörön egy SUP tetejéről csodálhatjuk meg a naplementét augusztus 2-án, 4-én, 9-én és 11-én.

30. Nagyvázsonytól Bodajkig futhatunk augusztus 23-24-én, ha a Bakonyt sportolva szeretnénk felfedezni. A CoffeeRUN immár ötödik alkalommal szervezi meg az eseményt.

31. Az ízek szerelmeseit várja a Gasztro SOKKK Fesztivál Keszthelyen augusztus 9-11. között.

32. Balatonban és a holdfényben egyszerre mártózhatunk meg, ha valamelyik forró nyári éjszakán az esti fürdőzést választjuk.

33. Az augusztusban érkező Perseidák hullócsillagraj megtekintéséhez az eplényi sípálya a legjobb helyszín, fényszennyezés-mentesen itt élvezhetjük augusztus 9-11. között legjobban a csillagvadászatot.