5 ok, miért látogasd meg az ezer arcú Gran Canariát Téma: Énidő

Ezen a nyáron igazán szerencsésnek mondhatom magam, hiszen lehetőségem adódott elutazni a Kanári-szigetekre. Számomra hatalmas nagy dolog volt, ugyanis még sosem voltam ennyire délen. A Kanári-szigetek közül Gran Canarián tölthettem el csodás 7 napot. Mindenkinek szívből ajánlom ezt a szigetet, és hoztam is 5 okot, hogy miért látogasd meg a szigetet életedben legalább egyszer.

1. Lenyűgöző növényzeti változatosság

A csaknem kör alakú szigeten nagyon sokféle táj és növényzet fellelhető. Javarészt kősivataggal találkozhatunk, melyek sziklái Arizona jellegzetes tájait idézik, azzal a különbséggel, hogy a sziklák inkább feketés – szürkés színekben játszanak. A sziklák között városszéli oázisokra is bukkanhatunk, melyek nem feltétlenül tényleges oázisok, de azokra emlékeztetnek a buja növényzetükkel és pálmaligetekkel. Ha a tengerparti városokban sétálunk, ott teljes mértékben mediterráni hangulattal, növényzettel és épültekkel találkozhatunk.

A sziget egyik különlegessége, hogy a legdélibb pontján fekvő város mellett egy igazi homoksivatag alakult ki 6 km hosszan, magas homokdűnékkel, mely az UNESCO természeti világörökségének része. A sivatag és az óceán találkozása lenyűgöző látványt tár elénk. Ha pedig a hegyekbe megyünk kirándulni, még fenyőerdőket is találhatunk. Érdemes  figyelmesnek lenni, mert szőlő-, banán- vagy akár dohányültetvényeket is kiszúrhatunk a városok mellett.

Gran Canarián a pálmafa, a kaktusz és az agave úgy nő, mint nálunk a tölgyfa vagy bármelyik bokor. Úton-útfélen beléjük botlunk, mégsem tudunk velük betelni, hiszen nekünk annyira egzotikusnak hatnak.

2. Megannyi programlehetőség

Gran Canaria-n mindenki megtalálja a neki tetsző programokat, legyen az pihentető vagy aktiv jellegű. A tengerpartok igényesen ki vannak építve azoknak, akik fürdőzni és lustálkodni szeretnének egész nap, de az extrémebb nyaralókra is gondolnak;  jet ski túra, banánozás, víziejtőernyőzés, vízi kalandpark és még sorolhatnám, mennyi minden vár rájuk. Aki nem vágyik a víz közelébe, megmászhatja a sziget legmagasabb pontjait a Pico de las Nieves-t vagy a Roque Nublo-t, vagy csak sétálhat a túraútvonalakon a meditárráni erdőt élvezve.

Ezeken felül találhatunk a szigeten elegáns golfpályát, minigolfpályát, szórakozóhelyeket és sok-sok bárt és éttermet. A sivatagban és a pálmaligetekben pedig tevegelésre is van lehetőségünk. Továbbá meglátogathatjuk a Kolumbusz múzeumot és a csodálatos botanikus kertet is. A sziget egyik hatalmas előnye az, hogy egy bérelt autóval körbe lehet járni kényelmesen 2 nap alatt.

3. Különleges időjárás

Az éghajlat terén is különleges a sziget, hiszen nyugatról az Atlanti-óceán hűsíti, keletről viszont a Nyugat-Szahara gondoskodik a forró levegőről. A nyarak melegek, a telek pedig kifejezetten enyhék, minimum 20 fok köré csökken az átlaghőmérséklet. Így ha nyaralni érkezünk a szigetre, biztosan nem kell azon aggódnunk, hogy nem lesz szép, napos, nyári idő. Azonban érdekes volt azt megfigyelni, hogy a szigeten belül is mekkora eltérések vannak az időjárásban. A sziget legészakibb településén jellemzőbb volt a felhősebb, 25-27 fokos idő, míg egy időben a sziget legdélibb városában 33 fokos napos időjárás volt érzékelhető. Mind a kettő kellemes lehet, attól függően, hogy ki mire vágyik, azonban ezt érdemes észben tartani, amikor várost választunk az üdülésünkhöz.

4. Vendégszerető helyiek

A helyi lakosokról kifejezetten pozitív vélemény alakult ki bennem. Mindenhol örültek a turistáknak és mindenhol szívesen láttak minket. Igaz, ez lehet annak is az oka, hogy a járvány miatt jócskán megcsappant az idelátogató nyaralók száma, de ezt már úgysem tudjuk meg. Ha megtanulunk egy-két spanyol kifejezést és használjuk is őket, annak nagyon tudnak örülni és értékelik az igyekezetünket. Sőt, volt olyan is, aki felismerte a magyar beszédet és magyarul köszönt vagy köszönte meg az adott dolgot. Az emberek általában véve mind kedvesek és mosolygósak. Még ha nem is igazán tudnak angolul, nagyon igyekeznek, hogy segítsenek nekünk.

5. Fekete homokos tengerpart

A tengerpartról mindenkinek elsősorban a csodás arany vagy fehér homokos, édenkerti táj jut eszébe, vagy netán a meseszép sziklás part, de el tudsz képzelni egy tengerpartot, amin fekete a homok? Ez annyira különleges, hogy ha már ott járunk, nem szabad kihagyni. Tény, hogy a turisták kedvéért, Gran Canarián a legtöbb strand úgy lett kialakítva, hogy sárga színű homokot hordtak oda. Nem árt azzal tisztában lenni, hogy ez mesterséges, csakis esztétikai okai voltak annak, hogy így alkották meg a fürdőzős partszakaszokat. Azonban a fővárosban Las Palmas-ban és egyéb helyeken, fellelhetünk még olyan partot, amin meghagyták a természetes fekete homokot. Természetesen itt is lehet fürdeni vagy fotózkodni, nincs lezárva senki előtt, sőt, szörf zónát és strandot is találhatunk rajta. A fekete homok a vulkanikus tevékenységnek köszönhető, hiszen a sziget közepén magasodó Tejeda-hegység egykor vulkán volt