Az influencer, aki műanyaghulladékokból épít iskolát Téma: Karrier
Legtöbbször csúnyán nekiesünk az influencereknek és a közösségi médiában magukat mutogató embereknek, pedig értéket teremteni bizony nyilvános életet élve is lehetséges. Követendő példa lehet Jonathan Kubben Quinonez, aki 2016-ban tört be az influencerek világába.
Mom, I’m fine!
A ma már 29 éves férfi 2016-ban eladta az autóját és felmondott a munkahelyén, hogy robotolás helyett inkább körbeutazza a világot. Hétköznapi ötlet, nem igaz? Hétfő reggelente biztos neked is állandóan megfogalmazódik a fejedben a gondolat. Jonathan azonban nem lacafacázott sokat, amint rájött, hogy boldogtalan közgazdászként, összepakolta a holmiját és útnak indult. Mivel az utazó bloggerek piaca igencsak telített, tudta, valami különlegessel kell előrukkolnia, ha hírnevet szeretne magának.
Anyukája mexikói származású, és a latin nők bizony különösen tudnak aggódni a gyermekeikért. Pont ez a túlaggódás ihlette meg Jonathant. Úgy döntött, a világ leglenyűgözőbb tájain fotózkodik egy „Anya, jól vagyok” felirattal. Íme pár lélegzetelállító felvétel a Brüsszelben nevelkedett fiú gyűjteményéből:
Miben más ő, mint a többiek?
Persze, megkérdezheted, mégis miben más ő a többi influencernél? Volt egy egész jópofa ötlete, de mégis milyen értéket teremtenek a fotói? Ugyanezeken kezdtem el gondolkodni, amikor rábukkantam a profiljára, úgyhogy kicsit jobban utána jártam a srác történetének.
Szentül hiszi, hogy a közösségi média jóra is fordítható, és hogy a rajta található több millió ember összefogva képes lehet nagyot alkotni, képes lehet segíteni a rászorulóknak. Rájött, hogy a követőtábora nem csak szponzorokat hozhat neki, de egy jobb világ reményében motiválhatja is őket arra, hogy valami jót tegyenek. Jonathan a tudatos influencerek és utazók táborát erősíti, hírnevét nem csak pénzkeresésre használja, utazásai során pedig nem elvenni akar a természettől, sokkal inkább adni neki.
2019 elejére újabb projektet tűzött ki magának, követői segítségével egy iskolát szeretne megépíteni műanyaghulladékokból Mexikóban. Jonathan Kubeen története is bizonyítja, hogy a közösségi média nem csak jeges tea reklámozásra, fürdőruha promózásra és pózolásra jó. Lehetsz influencer, ha arra vágysz, csak akarj értéket teremteni! Máshogy egyébként sem sok értelme van a hírnévnek.